جراحی واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فهرست مطالب

جراحی واژینوپلاستی یا جراحی تنگی واژن یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در بین خانم ها می باشد. این جراحی برای سفت کردن عضلات کف لگن در اطراف ناحیه واژن استفاده می شود. نتیجه این عمل یک واژن سفت و بازسازی شده است که منجر به لذت بیشتر هر دو طرف در حین رابطه جنسی می شود و بدون خطر تلقی می شود.

واژینوپلاستی نوعی جراحی است که برای سفت کردن عضلات کف لگن انجام می شود. هدف از این جراحی افزایش قدرت و کنترل بهتر این عضلات است که می تواند رضایت بیشتری را برای زن و همسرش در حین رابطه به همراه داشته باشد.

در ابتدا از این روش برای رفع ناهنجاری های ژنتیکی واژن یا ترمیم کشیدگی و پارگی واژن که اغلب ناشی از زایمان است استفاده می شد. اما امروزه بسیاری از خانم ها نیز به دلایل افزایش زیبایی تصمیم به انجام این جراحی می گیرند.

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی نوعی جراحی است که در آن تغییراتی در واژن، لابیا، فرج، دهانه رحم، کلیتوریس و سایر بافت های ناحیه تناسلی ایجاد می شود. زایمان طبیعی و برخی عوامل دیگر می تواند شلی و گشاد شدن واژن را افزایش دهد. در تکنیک جراحی واژینوپلاستی، بافت‌های نرم و ماهیچه‌های اطراف سفت می‌شوند تا شلی و عملکرد واژن بهبود یابد.

برای موارد خفیف شلی واژن، روش‌های واژینوپلاستی با لیزر کم تهاجمی می‌تواند به سفت کردن کانال واژن بدون جراحی کمک کند. واژینوپلاستی که نوعی روش “جوانسازی واژن” نیز هست، بسته به اینکه این عمل از نظر پزشکی ضروری باشد یا برای اهداف زیبایی، می تواند با روش های دیگری نیز انجام شود. یکی از روش ها «پرینوپلاستی» نام دارد. در پرینوپلاستی، پارگی های پوستی کوچک بین واژن و مقعد (پرینه) همراه با بافت واژن تغییر می کند و موقعیت مطلوبی در واژن ایجاد می کند.

واژینوپلاستی که نوعی روش “جوانسازی واژن” نیز هست، بسته به پزشکی یا زیبایی بودن این عمل با تنظیمات جزئی قابل انجام است. یکی از تغییرات “پرینوپلاستی” نام دارد. در پرینوپلاستی، پارگی های پوستی کوچک بین واژن و مقعد (پرینه) همراه با بافت واژن تغییر می کند و موقعیت مطلوبی در واژن ایجاد می کند.

واژینوپلاستی حدود یک تا دو ساعت طول می کشد. این جراحی معمولاً شامل نزدیک‌تر کردن ماهیچه‌های کف لگن، برداشتن پوست شل اضافی و جای زخم یا ترکیبی از هر دو است. نتیجه نهایی واژن سفت شدن و بازیابی واژن است که در حالت ایده آل باعث ایجاد اصطکاک و لذت بیشتر در حین رابطه جنسی می شود.

زنانی که تحت عمل واژینوپلاستی قرار می گیرند معمولا تحت بیهوشی یا آرامبخش قرار می گیرند. اکثر متخصصین زنان برای اطمینان از حداکثر راحتی به بیمار اجازه نمی دهند که بیدار بماند. برش ها را می توان با استفاده از روش سنتی یا با استفاده از لیزر ایجاد کرد. که گاهی اوقات بریدگی های لیزری خیلی سریع تر بهبود می یابند، اما نتیجه نهایی معمولاً در هر دو روش یکسان است. بهترین جراح زیبایی زن بسته به نیازهای خاص بیمار تصمیم می گیرد که از کدام روش استفاده کند.

چرا واژینو پلاستی انجام می شود؟

زایمان مکرر و بالا رفتن سن می تواند منجر به بزرگ شدن واژن و در نتیجه نارضایتی جنسی شود. واژینوپلاستی باعث می شود که زوج ها از رابطه جنسی لذت بیشتری ببرند. واژینوپلاستی با لیزر یا جراحی انجام می شود. ممکن است در هنگام زایمان طبیعی یا سزارین، متخصص زنان با گذاشتن چند بخیه واژن را سفت می کند، مراقب باشید، اگر این بخیه ها بیشتر از حد مجاز باشد، زن در حین مقاربت دچار درد می شود، بنابراین بیمار باید در انتخاب آن بسیار مراقب باشد.

متخصص زنان و زایمان در این روش از بیهوشی عمومی یا موضعی استفاده می شود که حدود یک ساعت طول می کشد. برخی از بیماری های دستگاه تناسلی از جمله بی اختیاری ادرار نیز با این روش درمان می شوند. و بیمار بعد از چهار هفته می تواند رابطه جنسی داشته باشد. سفت کردن واژن می تواند ظاهر واژن را بهبود بخشد که برای برخی از خانم ها باعث کاهش اعتماد به نفس می شود و می تواند مشکلات مربوط به اختلال عملکرد جنسی را حل کند.

بنابراین می توان واژینوپلاستی را برای اهداف ترمیمی و زیبایی انجام داد. بیمارانی که سستی قابل توجهی دارند ممکن است از این درمان ها سود نبرند. کاندیدای بهتری برای جراحی سفت کردن واژینوپلاستی هستند. علاوه بر این، با تزریق چربی به واژن می توانید به زیبایی بیشتر ناحیه تناسلی خود برسید. واژینوپلاستی را می توان همزمان با سایر روش ها انجام داد.

روش های عمل واژینوپلاستی

  • واژینوپلاستی با RF
  • واژینوپلاستی با لیزر
  • عمل واژینوپلاستی با نخ
  • واژینوپلاستی با تزریق چربی
  • واژینوپلاستی با جراحی

مراقبت های قبل از واژینوپلاستی

  • قبل از جراحی، مهم است که دستورالعمل های جراح خود را در مورد روزه گرفتن و قطع هر گونه دارو دنبال کنید.
  •  بیمار باید قبل از انجام واژینوپلاستی از باردار نبودن خود مطمئن شود.
  •  در صورت بروز هرگونه بیماری واژن، بیمار باید به پزشک خود اطلاع دهد.
  •  حداقل ۲ هفته قبل از عمل از استعمال دخانیات خودداری کنید. سیگار کشیدن دوره نقاهت را طولانی می کند.
  •  حداقل یک هفته قبل از عمل از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنید.
  •  شب قبل از عمل از رابطه جنسی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

بهبودی بعد از واژینوپلاستی بسیار سریع است، اما رعایت برخی نکات ضروری پس از عمل ضروری است:

  • پس از واژینوپلاستی، بیماران چند ساعتی را در اتاق ریکاوری می گذرانند و پس از آن در صورت عدم وجود مشکل می توانند به خانه بروند.
  • درد بعد از جراحی ممکن است باعث ناراحتی خفیف فرد شود، اما با مصرف مسکن از پزشک می توان آن را کنترل کرد. این درد پس از چند روز کاهش می یابد.
  • کبودی و تورم در محل برش طبیعی است و یک تا دو هفته طول می کشد.
  • پس از جراحی، رابطه جنسی برای حداقل چهار تا شش هفته ممنوع است.
  • در طول یک هفته از جراحی بیماران می توانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند، اما باید توجه داشت که حدود سه ماه آینده بهبودی کامل انتظار می رود، بنابراین تا آن زمان باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.
  • پزشکان برای تقویت عضلات تازه تشکیل شده و جلوگیری از بروز عوارض در آینده به بیماران توصیه می کنند تمرینات واژینال را در قالب تمرینات کگل انجام دهند.

تاثیر واژینوپلاستی بر افزایش میل جنسی

در حالی که بسیاری از زنان ادعا می کنند که واژینوپلاستی در زندگی جنسی آنها موثر بوده است، در واقع هیچ تضمینی وجود ندارد که این روش به طور قابل توجهی تجربه جنسی افراد را بهبود بخشد.

مطالعه ای که به منظور ارزیابی موفقیت واژینوپلاستی در افزایش رضایت جنسی زنان و شرکای جنسی آنها انجام شده است نشان می دهد که این عمل با درمان سستی و بزرگی لگن تأثیر بسیار مثبتی بر افزایش کیفیت رابطه جنسی و عزت نفس زنان دارد.

واژن توصیه می شود با توجه به مزایا و معایب این روش قبل از انجام هر گونه عمل واژینوپلاستی یا سایر عمل های جراحی زیبایی با یک جراح زیبایی خوب و با تجربه مشورت کنید.

فواید انجام واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یکی از انواع روش ها برای بهبود ظاهر یا عملکرد واژن است. لابیاپلاستی و ولووپلاستی از دیگر روش های موثر جوانسازی واژن هستند. در لابیاپلاستی، لوب های گوشتی واژن کوچکتر می شوند و ظاهر بهتری پیدا می کنند، در حالی که در ولوپلاستی، شکل قسمت بیرونی واژن تغییر می کند. اگرچه برای لابیاپلاستی و ولوپلاستی همیشه نیازی به انجام جراحی زیبایی نیست، اما واژینوپلاستی در اولویت قرار دارد که باید در اسرع وقت برای افراد زیر انجام شود:

  • زنانی که به دنبال اصلاح نقایص مادرزادی یا ترومای واژن برای بهبود عملکرد جنسی هستند.
  • زنانی که پس از رادیوتراپی یا برداشتن واژن برای درمان سرطان نیاز به بازسازی واژن دارند.
  • زنانی که با ناهنجاری های مادرزادی متولد می شوند که بر رشد و تکامل واژن تأثیر می گذارد.
  • وجود هر گونه مشکل در ساختار واژن می تواند از فعالیت جنسی و بروز عوارض جسمی و روانی مانند کاهش عزت نفس در آینده جلوگیری کند. بنابراین برای افزایش رضایت جنسی خود از سفت کردن واژن با واژینوپلاستی شک نکنید.

نکاتی که قبل از واژینوپلاستی باید به آنها توجه کرد

ابتدا ارزیابی ها و آزمایش های مختلفی را برای آماده شدن برای جراحی انجام خواهید داد. یک معاینه فیزیکی برای ارزیابی سلامتی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سابقه پزشکی شما لازم است.

چند روز قبل از عمل بهتر است از مصرف دخانیات، مواد مخدر و الکل خودداری کنید. زیرا در افزایش عوارض و خطرات جراحی موثر هستند. در مورد داروهای شیمیایی، گیاهی و مکمل های خود با پزشک خود صحبت کنید.

قبل از انجام واژینوپلاستی از مصرف مسکن ها و رقیق کننده های خون خودداری کنید. البته متخصص واژینوپلاستی قبل از هر اقدامی توضیحات لازم را در رابطه با خطرات، فواید و مراقبت های بعد از عمل ارائه خواهد داد.

جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

اگرچه واژینوپلاستی را می توان با بی حسی موضعی انجام داد، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند آن را با بیهوشی عمومی انجام دهند. اگر واژینوپلاستی برای ترمیم آسیب واژن پس از زایمان طبیعی در نظر گرفته شود، مراحل زیر شامل موارد زیر است:

  • برداشتن پوست اضافی واژن با چاقوی جراحی یا لیزر
  • استفاده از بخیه های قوی برای سفت کردن بافت شل زیر پوست در تمام نواحی عمیق واژن
  • بخیه زدن پوست مخاط پس از اطمینان از سفت شدن کانال واژن
  • کاهش اندازه دهانه واژن برای زیبایی بیشتر و در صورتی که پوست بیرونی واژن بیرون زده باشد.

واژینوپلاستی برای ترمیم نقص مادرزادی (مشکلی که با آن متولد شده اید) ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

  • ایجاد یک واژن کاربردی با شکل مناسب با برداشتن بافت اضافی یا ساختارهای غیر طبیعی
  • استفاده از بخیه برای بازیابی و سفت کردن ساختار جدید واژن

تجربه نشان می دهد که انجام به موقع این کار از تجمع خون در دوران قاعدگی بعد از شروع بلوغ جلوگیری می کند.

مدت زمان بهبودی عمل تنگی واژن

ممکن است به یک یا دو هفته استراحت نیاز داشته باشید. معمولا بسته به وسعت جراحی، بهبودی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در روزهای اول احساس درد خفیفی خواهید داشت که با مصرف مسکن کنترل می شود. اما به مدت هشت هفته مجاز به استفاده از تامپون یا رابطه جنسی نیستید.

بسته به میزان سفت شدن کانال واژن، ممکن است به برخی از بیماران دستور داده شود که از دیلاتور استفاده کنند. دستگاه گشادکننده واژن در داخل قرار داده می شود تا عضلات دیواره واژن را دوباره آموزش دهد و می تواند به آرامی عضلات واژن را بکشد تا عمق و کالیبر مناسب واژن حفظ شود.

سعی کنید دستورالعمل های پزشک خود را دقیقاً بعد از جراحی واژینوپلاستی دنبال کنید تا از خطراتی مانند عفونت و خونریزی زیاد جلوگیری کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر با توجه به روابط جنسی خود متوجه شده اید که به دلیل شلی یا افتادگی بافت واژن نمی توانید به ارضای کامل دست یابید، حتماً برای ترمیم و سفت شدن واژن، واژینوپلاستی انجام دهید. پس از انجام این عمل لازم است برای کنترل یا پیشگیری از خطرات و عوارض احتمالی، یک تا دو جلسه تحت نظر پزشک باشید. در صورت بروز علائم زیر فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  • قرار گرفتن در معرض پانسمان های آغشته به خون، که ممکن است نشانه ای از خونریزی بیش از حد باشد.
  • عفونت هایی که می توانند باعث تب یا ترشح زرد رنگ از محل برش شوند.
  • دردی که داروها و مسکن ها قدرت تسکین آن را ندارند.
  • علائم لخته شدن خون و ترومبوز ورید عمقی، مانند تورم غیر معمول در کشاله ران یا پا
  • حالت تهوع و استفراغ مداوم که باعث کاهش سطح آب و الکترولیت بدن می شود.
  • بی اشتهایی و مشکل در بلع
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • افزایش ضربان قلب

واژینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

۱- افرادی که به دلیل کهولت سن واژنشان بزرگ شده است
۲- افرادی که به دلیل زایمان طبیعی دچار گشاد شدن واژن شده اند
۳- افرادی که بیماری هایی مانند افتادگی رحم دارند.

واژینوپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست؟

۱- دختران باکره
۲- خانم های زیر ۲۰ سال

قبل از انجام واژینوپلاستی چه آزمایشاتی باید انجام شود؟

معمولا قبل از واژینوپلاستی باید یک سری آزمایشات انجام شود. مهمترین آزمایشات قبل از واژینوپلاستی عبارتند از:

  • معاینه تیروئید
  • تست بارداری
  • آزمایش ویتامین D
  • اسمیر
  • آزمایش هپاتیت
  • آزمایش غلظت خون و انعقاد

هزینه جراحی واژینوپلاستی

در بیشتر موارد، زمانی که واژینوپلاستی با جراحی دیگری مانند لابیاپلاستی یا افزایش نقطه G ترکیب می‌شود، جراحان روش‌های ترکیبی را با هزینه کمتری نسبت به زمانی که جداگانه انجام می‌شد، ارائه می‌دهند.

همچنین بسته به مکان و شهری که در آن زندگی می کنید، این هزینه ها می تواند متفاوت باشد. بهتر است قبل از هر عمل جراحی با پزشک و جراح زیبایی زن خود در مورد هزینه جراحی مشاوره های لازم را داشته باشید.

دوره نقات عمل واژینوپلاستی

سفت کردن واژن یکی از اعمالی است که دوره نقاهت کوتاهی دارد. پس از عمل، فرد چندین ساعت در بیمارستان یا کلینیک می ماند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد فرد مرخص می شود. وجود زخم و کبودی برای چند روز پس از جراحی طبیعی است و جای نگرانی نیست و با گذشت زمان از بین خواهد رفت.

دوره نقاهت این جراحی معمولاً سه ماه است، اما فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد. اگر این جراحی با عمل هایی مانند لابیاپلاستی انجام شود، طبیعتا دوره نقاهت طولانی تری به دنبال دارد.

برای اطمینان از بهبودی خود، می توانید همیشه زیر نظر بهترین متخصص باشید و تمریناتی را که به شما گفته می شود به طور مرتب انجام دهید. انجام تمرینات مشخص شده توسط متخصص به بهبود و تقویت عضلات شما کمک می کند.

جای زخم بعد از واژینوپلاستی

پس از واژینوپلاستی، جای زخم خارجی قابل مشاهده نخواهد بود، زیرا این روش در داخل بدن انجام می شود. این عمل برای سفت کردن واژن طراحی شده است. برای رسیدن به این هدف، جراح عضله کشیده شده در پشت واژن را به هم متصل می کند و در نتیجه آن را با کمک بخیه های قابل حل کوتاه می کند. سپس مخاط اضافی واژن برداشته می شود و بافت های نرم اطراف سفت می شوند.

مانند هر جراحی دیگری، رعایت نکات مراقبت از واژینوپلاستی به شما کمک می کند بهترین نتیجه را از جراحی خود بگیرید و کمترین عوارض را تجربه کنید. به همین دلیل لازم است در مورد تمام نکات مراقبتی، آگاهی لازم را داشته باشید.

بهترین متخصص زنان برای واژینوپلاستی در شهریار

یکی از مهم ترین موارد قبل از انجام واژینوپلاستی یا هر جراحی پزشکی یا زیبایی دیگر، یافتن بهترین متخصص زنان است. البته همه افرادی که قصد اقدام دارند به دنبال یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش هستند. در نتیجه برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید صبور باشید و به دنبال بهترین متخصص زنان باشید. در اینجا مواردی وجود دارد که به شما کمک می کند بهترین پزشک را پیدا کنید:

  • یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن بهترین پزشک استفاده از اینترنت است.
  • از افراد نزدیک خود که به هر دلیلی با متخصص زنان در تماس بوده اند، مشاوره بگیرید.
  • سوابق پزشکی متخصص مورد نظر را بررسی کنید.
  • صلاحیت و سطح دانش پزشک را بررسی کنید.
  • بهترین متخصص باید دانش کار با فناوری های مدرن برای انجام انواع عملیات را داشته باشد.
  • می توانید کارشناس را در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام دنبال کنید و نظرات کاربران را ببینید.
  • رضایت بیمار را با متخصص مورد نظر بررسی کنید.
  • در نهایت، وقتی متخصص پیدا کردید، از مشاوره حضوری غافل نشوید.

با کمک این مقالات به راحتی می توانید بهترین متخصص را پیدا کنید. توجه داشته باشید که اندام تناسلی یک اندام بسیار مهم و حیاتی برای خانم هاست. هر عملی نباید توسط پزشک انجام شود. باید به دنبال بهترین متخصص زنان و زایمان واژینوپلاستی باشید که دانش و تجربه لازم را داشته باشد. بی توجهی به این وظیفه می تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نکته نهایی در مورد جراحی واژینوپلاستی در شهریار

نکته مهم در مورد جراحی واژن و واژینوپلاستی این است که اگر به دلایل فوق از رابطه جنسی لذت نمی برید و احساس خوبی در رابطه خود ندارید می توانید با جراحی برداشتن و انجام جوانسازی واژن این مشکلات را در کمترین زمان ممکن برطرف کنید. .

برای اطمینان از نتیجه عمل خود به شما توصیه می کنیم به بهترین کلینیک تخصصی نور در شهریار تهران مراجعه کنید تا با خیال راحت برای مشاوره به آنجا رفته و در کمترین زمان ممکن به آنچه می خواهید برسید.

 

مقالات پیشنهادیرینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی چیست و چه کاربردی دارد؟

بررسی پروتز سینه و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی چیست؟

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *